dinsdag 7 maart 2017

Het 'afkicken' is niet gelukt en dus toch maar...

Vele. vele jaren heb ik dagelijks geblogd op allerlei weblogs die ik in de loop van de tijd heb 'versleten'.

Toen ik op 9 februari jl. aankondigde met ingang van diezelfde dag te stoppen met (edu)bloggen, kon ik mij niet voorstellen wat voor impact dit besluit zou hebben op mijn gemoedstoestand...

De eerste week na het stoppen met 'edubloggen' ben ik bezig geweest met het 'opschonen' van mijn laptop: programma's verwijderd die ik niet gebruikte; niet gebruikte accounts beëindigd bij allerlei 'educatieve' webdiensten en ook mijn 'Google+'- en 'LinkedIn'-account opgedoekt.

'Google+' heb ik beëindigd, omdat ik de laatste tijd allerlei 'reacties' op de door mij geplaatste berichten kreeg, waarin mij allerlei vreselijke ziektes werden toegewenst; 'trollen' mij vertelden dat ze het gepubliceerde bericht 'stom' vonden en onderling vaak allerlei 'discussies' begonnen in een taal die ik niet kon volgen (ik geeft hiervan mijn leeftijd maar de schuld) en niets met het door mij geplaatste bericht hadden te maken. Jammer voor mijn - rond de 1600+ - volgers. De 'rotte appels' hebben het verziekt!

'LinkedIn' heb ik beëindigd omdat ik toch geen baan meer ambieerde. Ik heb wel wat anders te doen 😉.

Maar goed, terug naar het 'afkicken'. Op het moment dat mijn laptop weer helemaal op orde was begon de ellende... Ieder avond keek ik - gewoonte getrouw - in mijn 'RSS-lezer' en plaatste interessante berichtjes in mijn 'Instapaper'. Ik realiseerde me dan dat dat zinloos was, want ik was tòch gestopt met 'edubloggen'..!!
's Ochtends dook ik automatisch achter mijn laptop om een 'blogje' te schrijven, maar ook dat was een zinloze exercitie, want ik was immers gestopt met 'edubloggen'...
Ik werd onrustig, liep wat te 'klungelen' op mijn laptop en noem maar op... Kortom: ik vermoedde dat ik een soort van 'afkickverschijnselen' had...

Er zat dus niets anders op dan een nieuw weblog te beginnen: geen 'edublog' (ik heb geen binding meer met de werkvloer en er zijn tegenwoordig interessantere edubloggers actief), maar een 'gewoon' weblog, zodat ik zo nu en dan wat kan schrijven en mijn 'schrijfsels' hopelijk worden gelezen... 😃.
Dus..., bij 'Blogger' een nieuw blog gebouwd met als naam 'Vanaf de Zijlijn'. Deze naam heb ik al eerder gebruikt voor een blog, maar vind ik nog steeds een goede naam gezien mijn status: 'gepensioneerd'.

Op dit nieuwe weblog (dus géén edublog, want die tijd is echt voorbij!) probeer ik een aantal keren per week enkele berichten te publiceren over allerlei dingen en gebeurtenissen die ik interessant, leuk, mooi, opmerkelijk, onbenullig, de moeite waard. boeiend óf irritant vind en soms wellicht bruikbaar voor het (basis)onderwijs... Gewoon, omdat bloggen - ongeacht het onderwerp - zo verschrikkelijk leuk is.

12 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er weer bent. Het was voor ons ook afkicken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. André, het bloed kruipt waar het niet gaan kan zeggen ze. :-) Ik ben heel blij dat je digitaal weer onder 'ons' bent. Zoals jij geniet van het bloggen, zo leuk vind ik het om weer 'n pienter opgestoken vinger van de gepensioneerde meester te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt blij dat je er weer bent ! Het was even wennen de voorbije dagen !

      Verwijderen
  3. Welkom 'thuis'. Ha, ha! Bekende verschijnselen. Als ik niet elke dag bezig ben met 'weer wat nieuws' te fabrieken voel ik me ook niet lekker. Onderwijs boeit nog steeds, alleen het 'geneuzel' voor de klas niet meer. (En met name alles er omheen.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jack, dank voor je reactie. Ik deel jouw mening!

      Verwijderen
  4. Ik denk dat het de digitale voorzienigheid was, maar ik kreeg vandaag een bericht in mijn mailbox dat je opnieuw iets gepost had. Dat bleek vals alarm, maar via de kronkels van het internet, ontdekte ik dat je opnieuw blogt. Of het nu een educatieve blog is of niet, doet er niet toe, ik ben blij dat ik je weer kan volgen André. Je maakt er veel collega's gelukkig mee, ook zij die niet reageren. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Patrick, hartelijk dank voor je warme woorden!

      Verwijderen